onsdag 1 december 2010

Använda stickers! ...?

ScrappaLoss fick vi ett uppdrag: Scrappa med stickers från Stickercorner
Jag var tveksam, lite förskräckt t o m! "Tänk om jag inte klarar av att göra något vettigt med stickers?!"
Scraplinda har ju jobbat på att göra mig till vintagebrutta, så detta kändes nytt och ovant :-D
MEN det var ju hur kul som helst!
Dessa saker har jag gjort än så länge:




Inspirationstavla nr 1:

Här har jag distressat en bild gjord med embossingfolder. De vita filtmolnen gjordes lite mer regntunga med hjälp av distressen Faded jeans och matchande stickle.
De illgula pluttarna fick en omgång Copic "Flesh" på sig, så passade de ihop perfekt med cardstocket från Core´d Nations (eller hur det nu stavas!) Jag gillar VERKLIGEN deras cardstock som är färgade rakt igenom= inget vitt som sticker fram och man kan misshandla dem friskt hehehe

Mitt nyaste favvopapper är det tunna,vackra, skimrande turkosblå pappret från Minelle som jag använt som matta under bilden. Det köpte jag hemma hos Pysseldags när jag var där på kurs :-)

 En liten presentpåse blev det också. Den ser lite tom och tråkig ut, men en vacker dag ska det hamna något speciellt där,,,,när jag väl kommer på vad det speciella är! :-D
Det svarta kladdet under hjärtanen är pearl maker, väldigt användbart!

Inspirationstavla nr 2:
Den här ska sida på ytterdörrens insida, så man får ett visdomsord på vägen och en daglig påminnelse.
Återigen har jag använt mig av minellepappret. Synd att man aldrig riktigt ser på foton hur saker ser ut i verkligheten!

OCH DU! Se till att haka på den här månadstävlingen med stickers som ScrappaLoss startade idag. Allt man behöver göra är att använda sig av stickers just från Stickercorner. DE HAR ALLTID FRI FRAKT!
Så köper du dig ett stickersark för en tia, skapar med det, så har du en chans att vinna :-)
I vanliga fall gillar jag inte "använd våra produktertävlingar" för jag tycker att ALLA ska kunna vara med och tävla oavsett ekonomi, men i detta fall behöver det inte kosta mer än en liten chokladkaka :-)

5 kommentarer:

Cornelia sa...

Ojojoj, så fint!
Gillar den översta "tavlan" alldeles speciellt, den är så vacker med gräset och fågeln!

Anonym sa...

Åh så mycket fint du gör! Här finns det gott om inspiration ;)

/Lisa

Annelie sa...

Tack! Kul att du tycker att det finns en skräpan stil : ))
Blev ju bra med stickers jö, jätte fina alster!!!

Michaéla sa...

Oj, vilken tur att du sa det! Jag var nämligen på Panduro idag igen, men har faktiskt reagerat lite över att det verkar vara lite väl dyrt. Det är så svårt att beställa på internet ibland bara, för jag har liksom ingen koll på vad allt är =)

Vardagsprincessan sa...

åhoj syrran , du får lära mig pyssla så det blir folk av mig med ;). Kan ju ingenting ju , har tyvärr ingen talang,..den enda talang jag har är väl att äta..grymf! Ville säga hej och önska dig en go dag. Du gör så fina grejer och du växer hela tiden som...hmm...konstnär..inredare,..ja faktiskt också som människa. Jag har ju alltid älskat dig och du har alltid varit min stora förebild i livet. Nu är jag ännu mer imponerad över min egen syster.Trodde aldrig du skulle vara med i FB och vara så öppen. Du rockar så in i norden syrran. Ring mig när du kan och har lust. POK HELA DAN :)

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters