onsdag 29 december 2010

Kort med bandblommor

Lina/Pyssellina har i dagens tekniktips på ScrappaLoss visat hur man gör bandblommor. Jätteläckert! Klicka här! 
Jag har sett andra varianter förut, men tyckt att böka med nål och tråd har varit för jobbigt (Japp, rejält bekväm av mig!).
Lina hade däremot inte sytt i sina blommor. Jippi! Jag hakade på direkt och löpte in i pysselrummet,,,,men tänk! Där mitt på golvet låg en synål!...och trädd med tråd var den också!?????????!
Självklart såg jag till att använda tråden till Linablommorna och sydde t ex fast en pärla i mitten. Tack vare Lina har jag äntligen testat att sy i blommorna och funnit det hur smidigt som helst :-D

Två kort gjorde jag.
Ja, det första gjordes nästan färdigt igår på pysselträff hos Pysseldags (träff varannan tisdag!) och saknade bara en mittdekoration. Tycker det blev perfekt med en ros och bandblomma där.
De guldiga halvpärlorna på det kortet var med i min julklapp från min ScrappaLosskollega Rosmarie.  Klicka på namnet så kommer du till hennes blogg. Där kan du se den fina jultag jag fick med i paketet.



6 kommentarer:

Vardagsprincessan sa...

Helt klart en favorit hos mig ;)...vad annars? =)

Stephi sa...

helt bedårande! rolig ide med uppdelningen av pappren.

Anonym sa...

Supersnyggt!!!

Ciza Patricia sa...

Det blev jättefräckt med bandblomman. Så vackert! :)
Tack för igår.

Annelie sa...

VILKA fina blommor, måste testas. Ramen som jag gjort, massa glimmermist och några lager utee!

Lina sa...

Måste bara säga att jag kommer att "sno" din idé med att göra en ram och ha en fyrkant i mitten av samma papper. Gillade det mycket!

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters