onsdag 3 november 2010

Vinterpåse till ScrappaLoss

ScrappaLoss kör en månadsutmaning, tema BINGO! Jättekul, men själv körde jag fast hela tiden på saker. Till slut rusade Scraplinda och hennes goa son Lucas till räddning och sponsrade mig med akrylfärg.
Min egen tub var puts väck efter idiotstressandet i slutminutrarna av CC:n.

Min bingorad: Stjärnor, akrylfärg, knappar, inget mönstrat papper.


I reglerna har Camilla skrivit: "Du får gärna lägga till saker, utom just på den raden som det står INGET mönstrat papper, där går det tyvärr inte att lägga till."

Jag tolkade det väldigt stramt och vågade inte lägga till något utanför min bingorad, så därför gjorde jag påsen i två varianter:
En laglydig till ScrappaLoss och en med lite mer krafs på.
Inget mönstrat papper tolkade jag som "inget köpepapper, tack", så jag torrembossade stjärnor på cardstocket, vilket ju ger ett mönster.


Stjärnorna är gjorda i vit fimolera. De fick lite pearl maker utsmetat på sig för lite mer skimmer och liv.
Detta är varianten till ScrappaLoss.



Variant 2: Utan tofsar.
Kanterna har fått snö, som duktiga Cornelia sponsrat mig med.
Ena knappen satte jag tillräckligt högt för att funka som stängning.
Länk till denna snö, klicka här!



Variant 3: Tofsar på plats!

Vilken variant är bäst?

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Men, så fint! Jag gillar alla, men variant tre med både tofsar och stjärnor är min favvo! Superfint! Och vad kul att snön kom till nytta!

Vardagsprincessan sa...

Absolut variant nummer 3. Helt i min smak. BINGO har du helt klart fått med den varianten! :-). På tal om bingo,..påse och bingo..nu hänger inte tröga syrran med igen..*oops*

Anonym sa...

Helt klart variant nummer tre!! Superläcker tolkning!! Kul att kunna hjälpa till med färgen, det var ju inte direkt betungande.

A'laEmmeli sa...

Wow vilka supersnygga påsar! Får nog hålla med föregående talare och tycka till på trean! Så duktig du är och så roligt att du börjat inspirera på scrappaloss! :D

Blev jätteglad för din kommentar, kul att du oxå gillar Trollsta-serien och jag tror oxå att de kommer vara tidlösa men ack va ömtåliga de är mot repor, det va ett gissel när man satte ihop den. :-/.

Kram!

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters