onsdag 22 september 2010

Tips! Scrapvänligt att använda Google!

Tips om att använda google i scrapsyfte:

Utgångsläge för dessa tips: Gå till google.se och tryck på "Bilder" uppe till vänster eller klicka här.

Vill du hitta bilder att färglägga:
1. Skriv i sökrutan det du letar efter t ex "hund", tryck enter. En massa sökresultat kommer då upp.

2. I menyn till vänster trycker du på "Streckbild" och vips har du en massa bilder att välja mellan, lämpliga som digistämplar.

3. Välj en du vill ha. Tryck på bilden. Du kommer då till en ny sida, med den bilden som ett litet "frimärke" uppe i vänstra hörnet. Klicka på den. Då kommer den upp i större format. Högerklicka och spara ner.

Vill du hitta clip art:
Gör som ovan, men välj "clip art" i vänstermenyn istället för "streckbilder".

Om du vill ha din clip art i en speciall färg, välj en färg genom att klicka på färgfyrkanterna i vänstermenyn. Tryck t ex på grön och då kommer bilder att visas som har övervägande grönt i sig.

Vill du leta inspiration till t ex rosa kort:
1. Skriv "card" och "scrap" i sökrutan
2. Tryck på färgen rosa och vips, en massa rosa kort dyker upp att inspireras från.

Detta var lite enkla grunder som sedan kan byggas på genom att helt enkelt skriva i sökrutan det du letar efter t ex card scrap butterfly bird

OBS! Mycket på nätet är så klart copyrightskyddat/ upphovsrättsskyddat och får inte snos hur som helst. :-)

3 kommentarer:

Vardagsprincessan sa...

Tusen tack! Jag glömde ju bort eran dag , eller kom på det lite för sent. Man kan inte ha alla datum i huvudet heller =). Visst var det väål ett gulligt kort Adam gjort? Scannade in det ;)

A'laEmmeli sa...

Tack för tipset! Himla smart och enkelt men som jag aldrig ens funderat över. :D Kram!

Veronica Tingvall sa...

Hej!
Va kul att du vill köpa stämplar av mig. Kan du maila mig din adress så kan jag packa och skicka idag.
KRAM/Veronica
veronica.tingvall@gmail.com

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters