måndag 23 augusti 2010

Kort till Scrap och Tryck

Här kommer mitt bidrag till Scrap och trycks augustitävling. För mer info, tryck här!
Vad svårt det var! Man fick bara använda grönt och orange, möjligen lite vitt och svart.
Fågeln är från ett papper. Jag hade en hel idé kring den, men fick inte ihop det, så då vände jag på fågeln och öste på distressen "Spiced marmalade". Stämplade även lite blad och klippte ut.
Några fåglar flyger söderut uppe i hörnet. Ja, lite höstnostalgiskt blev det.
Eftersom alla orange dekorationer jag har, gärna skiftar över i gult, så vågade jag inte använda dem. Det fick bli ett "rent" bidrag :-)

5 kommentarer:

Karin sa...

Hej!
Tack för din snälla kommentar i bloggen min =)=)=)

Vilket fint kort du har gjort! Jag sitter oxå å knåpar på denna utmaningen, det är svårt att bara använda grönt å orange.. Men du lyckades ju alldeles utmärkt! =)

Ha det fint!

Anonym sa...

Du har ju lyckats skitbra!! Jag, min fegis, struntar i den utmaningen, den blev för tuff. Grönt och orange är definitivt inte mina färger, hihi. Vi får se om jag får nån snilleblixt innan tävlingstiden går ut.

Annelie sa...

Ja tycker att det blev kanon, färger jag gillar. Kanske ska titta in där å va me....

Vardagsprincessan sa...

Riktigt fint kort med höstmys-känsla. Tycker också du fångat känslan som man får såhär när man inser att hösten faktiskt (tyvärr) har kommit till oss (lite för snabbt för min smak) och man känner att allt lugnat ner sig runtomkring , man kryper in till sig och värmer sig med en kopp te, allt går lite på sparlåga. Den här lite dunkla känslan. Jättefint kort och mycket bra jobbat. Du slår alla med hästlängder , där kan de sitta och skryta :-). kramen

NHL sa...

Tack för fina kommentarer! Blir så himla glad!

Vardagsprincessan: Så härligt skrivet! Nej, jag slår inte alla med hästlängder. Det finns så många rent briljanta scrappare, varav 3 t o m har glatt mig med kommentarer här. Turligt nog är det överlag en trevlig atmosfär bland scraptjejer och inte mycket skryt. Vi gläds med varandra :-) och försöker stötta och uppmuntra. Det är jättetrevligt!

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters