lördag 10 april 2010

Omberg

















Liten reservation:
Bilderna är fortfarande tagna med min trasiga mobil. Det är lite Vilda Västern att fota med den då man knappt ser något på displayen- bara att knäppa vilt och hoppas på bra träff.

Till höger: På vår lördagsutflykt stannade vi till vid ett iskallt och översvämmat Tåkern för att spana på fåglar.
Den gulliga naturguiden stod i den arktiskt kalla blåsten och upplyste oss om att man kunde se blablaskraka och ditten och dattenänder. Ja, det var ord efter ord som lika gärna kunde varit serbokroatiska, för jag begrep inget, men några fåglar såg vi i alla fall.
Man måste verkligen vara hängiven fåglar för att orka stå där en halv lördag i den kylan, all ära till den killen och andra som han!

Bilder ovan: Så underbart vackert på Omberg! MEN visst ser det betydligt höstigare ut än det borde?! Vi ska definitivt komma tillbaka när värmen fått alla vitsippor, blåsippor och gullvivor att slå ut.
Även här blåste det kallt. Linnéa skrattade och sa, "Men mamma, måste jag verkligen ha 4 jackor på mig?!" Japp, för mamma hade gladeligen själv haft fler jackor på sig! När vi kom hem gnällde hon över att hon var så svettig sååå om ben och fötter, medan jag själv suktade efter ett varmt bad.
Och nej, i realiteten hade hon inte 4 jackor, helt galet överbeskyddande är jag inte. Vanlig tunn tröja, sweat shirt "jacka", skinnjacka och tunn regnjacka :-)
Typiskt 4-åringar att överdriva! Som när hon är hungrig: "Jag är så hungrig att jag smälter ihjäl!" Ja, smälter ska det stå, jag har inte sluntit på tangenten trots mitt ihärdiga pekfingerknapprande.
Nä, kom igen nu Våren! Vi vill ha lite värme!
Why? Because we're worth it!

2 kommentarer:

princess charming sa...

Åh vad härligt =). Vackra bilder!!! Vi åkte till växjö idag och var vid lekparken där,..men det var ju invasion på märkvärdiga föräldrar,..har faktiskt aldrig i hela mitt liv varit med om värre människor. De tog INGEN hänsyn till någon annan , såg ut som typiska pingstvänner =/,,men vi armbågade oss fram så gott det gick. förresten gjorde en god wok istället. nu blir det kvällsgrejande..kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters