lördag 6 mars 2010

Våren?

Ja, visst fick man lite vårkänning idag när solen sken, ja, så länge man inte var ute alltså, för det var kallt!
Linnéa tjatar varje dag om att få gå ut i bara fleecetröja.
"Nej, det går inte, gumman, det är kallt!"
"Nej, mamma, det är sommar nu, solen skiner!"
Ja, och så ska man försöka förklara det där med årstiderna då.

Härom dagen kom hon utfarande från toan med en Vi föräldrar-tidning i högsta hugg: "Mamma, då måste bara titta, det är så fint!"
"Jaha, vadå?"
"Titta mamma! Hit bara måste vi åka! Vi bara måste!" Min lilla 4-åring var helt exalterad över en bild på ett barn som låg och guppade i en flytgrej i poolen framför ett hotell. Ummm, ett hotell LÅNGT över mammas prisklass på Jamaica.
Åh, det skär i en! Man vill ta det lilla ungen och sticka iväg direkt.
Man vill ge dem allt, man vill ge dem världen, månen, en tripp till Aleksander Rybak (som var önskemålet förra våren) vad som helst!
Men nej, gränser är braaaaa.....för plånboken i alla fall :-)

Hon har varit på Kreta en gång. Hon var bara 2,5 år då, men som hon suktar efter att få åka dit igen! Hon kommer ihåg mer än vad man tror.
Mamma ska ta henne dit en vacker dag och till London när hon är större har jag lovat. Någonstans på vägen har jag tydligen också lovat henne en hamsterfamilj, dock har jag noll minne av det. Det luktar lite skumt om det "löftet".

Idag har vi möblerat om vardagsrummet för 5:e gången sedan vi flyttade in 1 juli. Tror vi hittat lösningen! Nöjd!

1 kommentar:

Anonym sa...

vet du syster , jag tror vi ska jobba som F*n på att spara ihop pengar till en resa allaihop , fatta vad kul vi skulle ha =). Jag vill också bara resa iväg med barnen, men A är livrädd för att flyga , men som allt annat så måste han väl vänja sig vid tanken. Åhoj Jamaica,..det var inga dåliga planer lillskruttan har :O). Tack för igår , det var supertrevligt hos er! kram

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters