måndag 8 mars 2010

Tittar på TV

Ååååå, retar mig på att volymen är för hög på TV:n. Fjärrkontrollen ligger säkert hela 2 meter bort, får försöka bita ihop. ....................................... nä, det ÄR för högt.
_________

Ååååå, typiskt! Jag har varit uppe och gått en sväng, satt mig och ja, ljudet är fortfarande för högt på TVn och fjärrisen ligger fortfarande för långt bort.
För högt ljud blir man irriterad av, det retar i öronen.

Fastnade framför Familjen Annorlunda på väg in till sovrummet och mina harlequinromaner, så jag vill ju inte lyfta på ändan i onödan när jag ändå snart ska gå :-)

Alltså, det där är ett speciellt program. Jag blir stressad och fascinerad på samma gång.
Åh, vad jag skrattade när de visar 10-barnsfamiljen på semester i Turkiet, när de har fullt sjå med reströtta barn och den helt klart barnlösa guiden sitter och försöker nå fram med sitt budskap om att det är så bra golf på orten.
Golf?! Vem har tid med golf, vem bryr sig om golf när man är på semester med sina 10 barn?!
Vem orkar lyssna ens när man har fullt upp med att hålla humöret jämnt hos barn som bara vill till poolen och inte resa en millimeter till.

2 kommentarer:

princess charming sa...

Hahaha kul att du reflekterad över samma sak på Familjen annorlunda =). Har du hört det om A??

Anonym sa...

Hej hallå!! Vad fint du gjort i bloggen!!

Har förhoppningsvis ett antal bågar med mig till kursen i morgon, så får ni hjälpa mig välja!

Ha det gott!!

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters