måndag 25 oktober 2010

Scraphimlens oktoberutmaning



Här kommer mitt bidrag till Scraphimlens oktoberutmaning.
Man skulle göra ett halloweenkort UTAN minst en av de traditionella färgerna. Jag var nästan färdig med detta kort för 3 veckor sedan, men tappade bort det! Så, nu blir det lite sista-minuten över det hela. Deadline är om 50 minuter :-)
Tappade bort och tappade bort, förresten...jag hade det så prydligt förvarat i en väska. Dock en väska jag sällan använder till scrap, så i min jakt på kortet har jag löpt förbi väskan ett antal gånger :-D 

Under döskallen finns en svart kartongcirkel. Det syns dåligt här, men hjälper till att lyfta motivet. Spindelnätet är gjort med "Pearl white", glitterlim från YouDo, fast det blir inte glittrigt, bara fina strängar pärlemoskimmer.


Häxhatten och fladdermössen har jag ritat själv.
Tilda är färglagd med distresser: Milled lavendar, tattered rose och black soot. Hennes vingar har fått en rejäl omgång Rock candy, det brukar mina vingar få :-)


http://scraphimlen.se/blogg/

 http://www.scraphimlen.se/

4 kommentarer:

Annelie sa...

Wow va häftig!!!

Vardagsprincessan sa...

Åh vad roligt att få se det färdigt. blev jättefint =). Men personligen gillar jag inte den fransade kanten. Riktigt cool,.söt och läcker är det här kortet. Kul med andra färger. Hoppas du vinner!

Anonym sa...

Grymt läckert!!

Sara sa...

Vilket coolt kort, söt-coolt!!

//Sara/Jämtlandstös

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters