söndag 28 februari 2010

Nu har jag gjort min första tripp på en finlandsfärja! Jag trivdes utmärkt!
Så härligt att som omväxling vara barnfri! Ja, jag har själv valt att vara hemmafru en tid, så våra två barn är kring mig i princip jämnt och jag trivs, men det var så skönt att prata när vi ville och att det fick vara tyst när vi ville. Ingen som avbröt när vi försökte samtala, ingen som skrek när man själv precis klivit i säng (jo, några gubbar i korridoren, men det sket ju vi i. De behövde inte vår hjälp att hitta tutten, direkt!)
Ja, visst tänkte jag på dem femtioelva gånger och log längtansfullt åt barnen som knallade runt på båten och höll mamma i handen, MEN vi skulle inte ha haft det lika avslappnat och skönt om vår 4-åring och 2-åring varit med.
Däremot ser jag verkligen fram emot att ta med dem på en färjetripp till Mumin i sommar. Det bara ska bli av!

Ja, jag höll på att skrämma ihjäl en dam som glömt att låsa om sig på toan. Ja, jag blev alldeles förskräckt själv i alla fall.
Stackars damen! Hon sitter där i godan ro, då jag rycker upp dörren och lägger av ett illvrål innan jag slänger igen dörren igen.
Tror nog hon fick ut det hon kämpade med efter det....

Jag hittade minsann till en scrapbutik i Helsingfors. Den hade fullt med Pandurogrejer, så det blev ett häfte Tilda-papper och ett matchande klippark.

Vi tog en promenad in till Helsingfors centrum, satte oss på ett café i någon timme, kikade lite i affärer för att i god tid strosa tillbaka till färjan.
Där skuttade vi in i bastun och bubbelpoolen. Superhärligt!
Sedan blev det tapas och rödvin den kvällen också :-)
Knepigt, när vi var i Madrid (jobbresa, inget fancy) blev vi så sura på att det bara var tapasrestauranger överallt. Vi kämpade järnet en kväll för att hitta en kinarestaurang (och lyckades till slut)
Sedan var vi på ett scandichotell i Halmstad och efter det är vi tapasfrälsta.
Tror att det är lite bakvänt att få upp ögonen för det spanska köket i Halmstad.

Nu har jag suttit och försökt begripa mig på det här med hur en blogg funkar bakom kulisserna. Pust!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad skönt att höra att ni hade det bra!! Jag antar att barnen blev glada när ni hämtade dom sen.

Nej, jag har undvikit lunchpromenaden länge nog nu, nu är det dags att ta tjuren vid hornen och gå ut med dom! VIll inte..... Ha det så bra, så syns vi väl på onsdag?

/Mvh Linda

Princess charming sa...

ja ni gjorde rätt i att åka själva. Man behöver få ladda batterierna ibland och bara få vara ett par och inte tänka på att lyssna,passa,vakta,mata,söva,underhålla barn =). Jä5ttekul att få se era bilder därifrån och jag blev sugen på en tripp. Kanske ihop? Kul att du bloggar. Sägs att blogg.se ska vara lättare att förstå sig på men där hänger mest fjortisar så du gjorde nog rätt i att vara här =). Att blogga är en hel vetenskap och ganska stressande om man ska hålla bloggen igång. Ha en fin kväll. Själv är jag helt slut och det känns som om jag skulle behöva ladda batterierna också. måste sova...kramar

Princess charming sa...

Ja , glasögonen skulle jag behöva använda. Dom ena behöver justeras för de skaver. Sen är det jobbigt med glasögon om man ,måste ha hörselkåpor. Men å andra sidan är det fan så mycket jobbigare med migrän och nackvärk =/. Ingen lyckad kväll det här heller.Eller jo , barnen var supersnälla men Karln somnade då han la E, så jag sitter ensam uppe nu. Väcker jag honom så är han bara så trött och grinig ändå så lika bara han får sova. Jag håller på att tvätta A nya pyjamas som han ska ha med sig till simskolan imorgon. De ska bada med kläder på sig för att kunna få sitt simmärke. Hoppas det går bra nu bara!

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters