fredag 20 maj 2011

Liftat Ingvild Bolme

Ja, på ScrappaLoss har vi just nu en tävling igång där man ska lifta en LO gjord av Ingvild Bolme.

Det var lite nervöst måste jag säga, men till slut blev det en lift med min egen stil.
Jag har liftat strukturen, uppbyggnaden av LO:n, först och främst.
Efter vad jag kunde se på hennes LO var kanterna inte rivna, men ändå oregelbundna. Jag försökte mig på det på min LO. Sedan liftade jag att ha ett svart papper under och sedan ett ljust, fast hon hade fler lager. Textremsorna snodde jag med. I detta fall är det strofer ur "Av längtan till dig" som sjöngs på vårt bröllop. Istället för hennes papper som matta i mittenpartiet, stämplade jag rosor med min rosstämpel, märke LaBlanche, köpt på Pysseltagen.

Slingan uppe i vänstra hörnet är uppbyggd av rosblad, svarta halvöppna rosor som fått röd glitterstickles på sig, svarta pearlmakerslingor och så klart glitterhjärtat som var en del av dukningen vid vårt bröllop.

Närmare kik på nedre högra hörnet.
Kul att jag fick användning för det svarta bakgrundspappret. 
Jag har gillat det, men inte riktigt vetat vart jag skulle ta vägen med det :-)

3 kommentarer:

Ziro sa...

Jättefin liftning av Ingvilds LO! Du har verkligen lyckats!

Päivi sa...

Det blev super super fint!

Trevlig helg käre DT-kompis ;o)

BellaMio sa...

Åh!! Såååå fin!!! Ingvild är en av de första scrappare jag hittade på nätet och därför en riktigt idol. Jag tycker du har lyckats jättebra!!

Ha en skön helg!

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters