fredag 14 maj 2010

Kort till försäljning, Flisby




På söndag ska vi sälja på loppis i Flisby!
Jag tänkte försöka sälja lite kort bl a, så nu har det varit fart i verkstaden minsann. I vanliga fall blir det väl nåt kort i månaden, men denna vecka har allt på bilderna scrappats... PUST!
Många snabba enkla kort, men det ska bli några fler i stil med de två översta bilderna.

Har ni tips kring kuvert? Ska jag sälja utan? Ska jag göra storleksanpassade? Ska jag köpa och i sådant fall vart till vettigt pris? Ska jag bara köra cellofanpåsar?
De små enkla korten kanske man kan köra utan kuvert...i alla fall. De är ju som typ instickskort till blommor och jag kan inte ta mer än en tia för dem. Med kuvert blir det noll i vinst.
Funderingar, snälla?

4 kommentarer:

princess charming sa...

Hej lilla systra mi! Gud i havet vilka vackra kort. Där klämde du till mig ordentligt så jag höll på att trilla av stolen. De var verkligen du! Jag kommer nog hänga vid ditt stånd,...öööh...det där lät väl dumt (eller nej du är ju inte kille). Jag tycker så här ang korten,..sälj många som dom är, och så har du bara några med kuvert (hur du väljer att göra med kuverten kan ju bara du avgöra vad du vill och orkar osv),..men hade det varit jag hade jag sålt de flesta utan kuvert. Kanske kan du bara ha något enstaka kuvert ifall någon vill ha?..usch nu blev det ju svårt =). Lycka till....kram

princess charming sa...

Hahaha,,,,häftigt att du visste att jag skulle gilla korten, fast å andra sidan så gillar jag ju alltid det du gör! Självklart måste du ha lite input , tycker det är få som läser och kommenterar i din blogg och du är ju bland dom som gör finast kort. Tycker du gör kort som tilltalar, en del som scrappar tycker jag öser på FÖR mycket och blandar färger hej vilt. Ja jag hoppas också vi kan få myclket sålt, tyvärr har jag inte hunnit kolla på vad som vi ska sälja. Har så mycket annat plockande här hemma hela tiden. Rensade bort lite kläder som jag inte kunde ha , var en del =/ plus att de var trasiga. Varför i hela friden sparar man på sådant? =). Ja i det här huset går man inte sysslolös. Vill du ha lite musiktips? Kanske går det lättare att jobba då?,,hehe,..hittade en kille som jag bara ääälskar nu: Han heter Joshua Radin,..mums me like =)

Anonym sa...

Svårt med kuvert! Kan egentligen inte ge nåt bra tips, för att göra anpassade kuvert kostar ju det med. De små korten tycker jag i alla fall att du kan sälja utan kuvert, speciellt om du slog ett hål med cropen i dom och drog igenom ett litet band i övre hörnet.

Vil du låna kuvertmallarna är det bara att hojta!!

NHL sa...

Jag har ritat av dina mallar :-)

Tack för synpunkter!

Min blogglista

Räknare

Veckoräknare

dagsräknare

free counters